dinsdag 13 juni 2017

Dag 2 7 juni '17 Herndon - Shenandoah NP

Lekker op tijd op gestaan; vier uur en het verslag van gisteren getypt. Toch nog even een uurtje of wat geslapen en rond 7 uur naar het ontbijt. Het weer is slecht 🌧
Maar dat mag voor vandaag de pret niet drukken. Eerst een bezoekje aan de  Walmart dan naar Cabela's en dan nog een stukje rijden naar shenandoah.

Eerst ontbijt! Sander neemt french toast, Barbara neemt bakery basket. Eerst krijgen we onze koffie en jus d'orange. De toast duurt echt lang! Maar is het wachten waard. Dit is niet helemaal wat we gedacht hadden, maar wat een zalige wentelteefjes! Flinke stapel appelschijfjes, granberries en natuurlijk stroop. De bakery basket is ook lekker maar die wentelteefjes zijn geweldig!

Dan pakken we de laatste dingen in de koffers, even dubbelcheck of we alles hebben en uit checken. Aardige dame bij de balie,  aardige meneer die ons naar het vliegveld wil brengen. Echt een aanrader dit hotel!

Op naar de Walmart. TomTom leid ons er keurig heen, maar het niet er niet heel Walmart achtig uit. We rijden een rondje en daar lijkt het er meer op. We stonden gewoon aan de achterkant. Het blijft toch een geweldige supermarkt, we kunnen ons hier uren vermaken. Helaas geen enkel project life kaartje of scrapbook papiertje te vinden. Wel stickers, dus daar kopen we er een wat van. Verder water, oreo's, appels (ja ja we gaan gezond) zonnebrand, sokken en nog meer nuttige dingen. Geen scrap spullen; had ik dat al gezegd?

We nemen een koffie bij de dunkin donuts, daar hebben we ook even WiFi 😁 boodschappen op de achterbank en door naar de Cabela's.
Het is een grote outdoor winkel, beetje bass pro achtig. Met een echte waterval in de winkel. Barbara komt naar buiten met een licht gewicht rugzak in een mooie kleur; Sander met anti muggen spray. We ruziën even met TomTom hoe we het beste zonder tolwegen naar shenandoah kunnen rijden maar dan gaan we echt op pad.

Zodra we de snelweg af gaan, stoppen we bij Apple house. Een familie restaurant, kado winkel en donut shop ineen. We nemen een broodje, nou ja proberen we. Sander neemt pulled pork en Barbara met kip en bacon. Er zitten alleen locals en we horen alle nieuwe roddels 😇

Na een kleine tien minuten komen we in het stadje aan. Er is een Bk, een mac én een KFC dus dat komt goed.

Stukje doorrijden naar de entree van het park waar we voor zeven dagen park toegang kopen. Direct nadat we het park inrijden ziet Sander een hert. Ze steekt de weg over, samen met Bambi!!! We zijn nog geen 2 min in het park en hebben ons eerste wild al gespot 😁

We rijden een stukje, het regent een beetje, we stoppen bij het uitzichtpunt voor wat foto's van bomen met wolken, we rijden nog een stukje, we stoppen bij het uitzichtpunt, mistig, het regent wat meer, we rijden een stukje, de hemel breekt open zoveel water komt er naar beneden. We rijden nog een stukje, alle uitzichtpunten lijken op elkaar, mistig, het regent hard, we rijden nog maar wat verder en het regent gewoon door.

We maken een tussenstop bij de ranger station voor de vaste souveniers ( lees: kerstbal, boekenlegger) we scoren een mapje voor de nieuwe kwartjes serie en een prachtige nationale parken kalender 💚

Na ruim een uur rijden komen we aan bij het kantoor van de skyline resort. Het lijkt een beetje opgeklaard, maar nog niet echt droog. We krijgen de sleutel van onze kamer en er is niet tegen ons gelogen. We kijken de vallei in. Niks te zien natuurlijk, want het is mistig en het regent. Maar we hebben goede hoop voor morgen.

De kamer is een beetje oud bollig en de matrassen moeten zich nog bewijzen, de badkamer is zo piepklein dat de wastafel in de kamer zit maar we gaan bekijken hoe het allemaal bevalt. Koffers pakken we uit, oh bijna geen kast ruimte. Alle boodschappen van de Walmart krijgen een plekje en dan is het altijd voor het diner.

Deze ronde neemt Sander taco's met pulled pork en Barbara zoete aardappel met pulled pork. Heel erg lekker en zacht van smaak. We nemen maar geen toetje, dat kunnen we niet meer op. Even in de lobby voor de WiFi want die is heel beperkt tot de plaatselijke lobby. Lekker kopje thee erbij ☕️