dinsdag 13 juni 2017

Dag 1 6 juni '17 Rotterdam - Schiphol - Dullas AirPort - Herndon

Eindelijk is het dan zover, we gaan! Even snel een broodje, de laatste stekkers inpakken, knuffel aan de poesjes en op naar de metro. We zijn zo ruim op tijd dat we een metro eerder hebben. En daardoor ook de trien naar cs! Daar aangekomen richting het perron. Mooi we hebben zelfs hier een trein eerder! Even snel de toeslag betalen en op naar het andere perron. Maar omdat er iets aan de hand is onderweg is deze trein zo ontzettend vol, we kunnen gewoon niet mee..... dus op naar de eerst volgende intercity direct. Daarvoor zijn we dan ruim op tijd en kunnen we zitten. Ook ontzettend vol maar we kunnen mee en we hebben een zitplek.
We komen precies om 5 voor 9 aan dus geen koffie maar direct naar de incheck balie. We mochten gisteren niet online inchecken, reden onbekend. Dus naar balie 26. Korte rij, dus dat is een meevaller. We zijn snel aan de beurt. Maar de computer heeft een update. Zeker een half uur daar aan de balie gestaan om in te checken! Wel mooi moment voor de balie mevrouw om te leren hoe het werkt.
Op naar de douane. We komen in de self service rij terecht en dat duurt lang!!! Maar als we er dan eindelijk door heen zijn, hebben we nog een uur. We kopen een nieuwe reisstekker, want die hebben we nog niet 😳 en iets te drinken voor het vliegtuig.
We willen even naar de Starbucks, koffie drinken maar het is erg druk! Dan besluiten we naar de gate te lopen want dat is een stiefkwartiertje. Met nog 3 kwartier te gaan zijn we dan toch op tijd.
Boarden gaat lekker snel en keurig op tijd vertrekken we van Schiphol. Het entertainment systeem heeft een grote selectie films, dus we vermaken ons wel op deze vlucht van 7 uur en 50 min. Barbara kijkt naar inferno (dan brown, altijd spannend), lost en found (matig), docter strange (marvel, altijd goed)
Sander kijkt naar arrivals (niks aan) passengers (niks aan) underworld, awaking (redelijk) en wat afleveringen 2 and a half men. En hij doet een powernap.

Dan zijn we er!! Weer een stief kwartiertje lopen over het vliegveld, stappen gehaald volgens de stappenteller, om te compenseren dat we lang hebben gezetten.
Eerst door de douane, strenge meneer, maar we krijgen onze stempels en we mogen door. We halen de koffers op, die er ook allebei zijn en gaan door naar de car rental busjes opstap plek ( is dat een mooi woord voor galgje of niet 😉) worden keurig afgeleverd. Uiteraard willen ze ons allerlei verzekeringen aan smeren, maar nee. We zijn voorzien. We nemen een witte auto. Oké het is een ford escape, 4WD, een witte dus.

Op ons gemakje naar het hotel, inchecken, koffers op de kamer en op naar de Michaels, Jo-ann, Longhorn en de Wallmart. Even opfrissen, spullen in de kleine handtas, TomTom erbij en we gaan. Eerst Michaels, de buit valt tegen. Ik heb echt al van alles. Wel mooi pak papier over reizen en Amerika stempels. Door naar de Jo-ann, ook daar valt niet veel te shoppen. Paar alfabetten stickers en dat was het. Misschien ben ik gewoon te moe!
Door naar de Longhorn, Sander neemt uiteraard spareribs en ik neem gewoon een lekkere hamburger. Ben te moe om em op te eten. We slaan de Walmart over, slapen wil ik! Even snel in de douche als we terug zijn, een fijne regen douche hebben ze hier. En dan 😴😴😴