donderdag 26 mei 2011

Dag 1.

Vandaag begonnen met deze blog, de komende weken zal ik het niet zo druk krijgen omdat ik waarschijnlijk aan mijn rughernia geopereerd word. Hopelijk mag ik wel een beetje surfen om te ontdekken of er meer leuke dingen te vinden zijn op internet. Ik ben van plan om af en toe eens een lekker recept te delen en wat ik zoal nog meer tegen kom!


Eerst maar eens een lekker recept:

Luchtige bananenpannenkoekjes met anijssiroop
- 125 g zelfrijzend bakmeel
- mespunt zout
- 1 el suiker
- 1 ei
- 125 ml karnemelk
- 25 g boter of margarine, gesmolten
- 50 g volle kwark
- 100 g banaan, fijngemaakt

voor de siroop
- 50 g golden syrup
- 2 steranijs
- 50 g pecannoten, grof gehakt

Verwarm voor de siroop de stroop met de steranijs en laat 30 min. trekken. Verwijder dan de steranijs en roer de noten erdoor.
Zeef voor de pannenkoekjes het bakmeel met het zout en de suiker. Klop het ei los met de karnemelk en de gesmolten boter en mix door het bakmeel.
Roer tot een klontervrij beslag en roer er dan de kwark en de banaan door. Verhit een grote koekenpan en schep er met tussenruimte 3 lepels beslag in.
Laat het beslag uitlopen tot rondjes van 8 cm Ø en bak ze 1-2 min. of tot de onderkant goudbruin is.
Keer de pannenkoekjes. Houd ze warm op een bord onder aluminiumfolie en bak de rest van het beslag op. Schenk de siroop erover.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten